Politique d'expédition
VERZENDEN EN RETOURNEREN
Verzenden
Wanneer wordt je bestelling verzonden
De uitvoering van de overeenkomst gebeurt normalerwijze onmiddellijk na het
afronden van de bestelling en de hieraan verbonden betaling - en dit binnen twee werkdagen. Als de bestelling op vrijdag geplaatst wordt zal de bestelling pas de eerstvolgende weekdag, zijnde maandag verzonden worden.
Waar wordt je bestelling geleverd
Alle goederen worden geleverd op het door de klant bij de bestelling aangegeven adres. De klant dient bij de bestelling het adres grondig na te kijken.
Wanneer een bestelling terugkomt wegens het opgeven van een foutief of onvolledig adres, wordt hiervoor automatisch een vergoeding van 5,00 EUR aangerekend. Deze vergoeding van 5,00 EUR wordt aangerekend zowel bij terugbetaling als wanneer het pakket opnieuw verstuurd dient te worden en dit bovenop de verzendingskosten die moeten betaald worden.
Dit geldt ook wanneer het pakket niet wordt afgehaald op het postkantoor door de klant en hierdoor automatisch terug bij Sprints and Glory toekomt.
Wij leveren enkel in België. Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling weigeren.
Wie verzorgt de levering en wie is verantwoordelijk
Leveringen gebeuren via BPost. Het risico van levering ligt bij de klant. Sprints and Glory is niet verantwoordelijk voor enige gevolgschade wegens niet-levering, laattijdige levering, verlies, schade en diefstal van goederen tijdens de levering.
Indien je terzelfdertijd meerdere producten via onze webshop bestelt met verschillende leveringsdata, worden deze steeds gebundeld verzonden. De leveringsdatum voor jouw bestelling zal gebaseerd worden op de langste leveringsdatum van de producten.
De uitvoering van de overeenkomst gebeurt normalerwijze onmiddellijk na het
afronden van de betaling.
Welke verzendkosten worden aangerekend
Sprints and Glory rekent volgende verzendkosten aan :
- Bij een bestelling onder 75 euro : 5,70 euro
- Bij een bestelling vanaf 75 euro : gratis verzending
Na verzending van je bestelling , ontvang je van Sprints and Glory via mail een Track & Trace code zodat je jouw pakket kan volgen. Check zeker ook je spam-box !
Wanneer wordt een pakket geleverd?
Onder normale omstandigheden worden bestellingen binnen België geleverd op de eerstvolgende werkdag na verzending. Sprints and Glory is niet verantwoordelijk voor de vertraging die een pakket oploopt bij BPost.
Mocht je niet aanwezig zijn tijdens de levering door BPost, dan laten zij een melding na in je brievenbus waar en wanneer je het pakket kan ophalen.
Retourneren
Kan ik goederen retourneren ?
Toch niet helemaal tevreden van je bestelling? Misschien is het de verkeerde maat of is het niet wat je verwachtte. Dat kan opgelost worden.
Je kan beslissen om een product om te ruilen of te retourneren, gedurende 14 kalenderdagen vanaf de levering van het product.
Alle producten aangekocht via de webshop kunnen teruggestuurd worden, met uitzondering van cadeaubonnen en gepersonaliseerde producten.
Artikelen in sale kunnen nooit geruild worden. Retourneren kan, maar dan zijn de verzendingskosten volledig voor de koper.
Omruilen is enkel mogelijk wanneer er nog voldoende stock is van een bepaald item. Bij het omruilen van een artikel is de verzending van het nieuwe artikel voor rekening van de klant.
Hoe moet ik goederen retourneren ?
Om je bestelling of delen ervan terug te sturen of te ruilen doe je het volgende :
1. Stuur binnen de hierboven vermelde termijn een email naar info@sprintsandglory.be om ons op de hoogte te brengen en vermeld duidelijk welke goederen omgeruild of terugbetaald zouden moeten worden. Voeg bij de goederen een kopie van de factuur of de bestelbon.
2. Wij zullen je per email een ontvangstbevestiging van je retour of annulatie sturen en bevestigen de verdere afhandeling.
3. Stuur de goederen terug binnen de 14 kalenderdagen na levering terug zoals hierboven vermeld. Je kan het retourpakket retourneren via de Bpost of een koerier naar keuze naar ons adres : Sprints and Glory De Romboutweg 134 - 2930 Brasschaat (zie ook hieronder voorwaarden voor een geldige retour).
3.Sprints and Glory stuurt een bevestigingsmail wanneer de retourzending is aangekomen.
4. Binnen de 14 kalenderdagen nadat we de goederen terug ontvangen hebben, ruilen we we de goederen of betalen we je de aankoopprijs van de geretourneerde goederen terug en dit met hetzelfde betaalmiddel waarmee je initieel betaald hebt. Sprints and Glory mag wachten met de terugbetaling van de geretourneerde goederen tot de goederen effectief terug in ons bezit zijn of tot de klant heeft aangetoond dat hij de goederen effectief heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Wie betaalt de verzendkosten bij retour en wie is verantwoordelijk?
De directe kosten van het terugzenden en de verantwoordelijkheid van de terugzending van de goederen zijn ten laste van de klant. Retourkosten worden enkel vergoed indien wij een foutief of beschadigd artikel hebben geleverd. In alle andere gevallen zal de klant de retourzending zelf moeten bekostigen.
Stuurt de klant de goederen niet binnen de hierboven vermelde termijn van 14 dagen na levering terug, dan wordt deze retour niet meer geaccepteerd en heeft de klant tevens geen recht op terugbetaling of omwisseling van het aangekochte product.
De bestelling kan hierbij terug opgestuurd worden naar de klant na betaling van de standaard verzendingskosten (€5,70) aan Sports and Glory.
Voorwaarden voor een correcte en geldige retourzending en afhandeling
Tijdens de eerste 14 kalenderdagen na de levering verwachten we dat de klant zorgvuldig omgaat met de goederen en de verpakking. Als de klant de goederen nog wil kunnen terugsturen, mag hij deze goederen enkel in die mate uitpakken of gebruiken als nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden.
Teruggestuurde goederen mogen gepast zijn, maar mogen niet gebruikt en/of gedragen zijn. Als de goederen teruggestuurd worden, moet dit gebeuren in de originele ongebruikte staat en waar mogelijk in de originele verpakking, samen met alle geleverde toebehoren en met een kopie van de leveringsbonnen bijgevoegd.
Labels en andere identificatiemiddelen mogen niet van de goederen verwijderd zijn.
Items die beschadigd zijn, gebruikt, gewassen, bevuild of onvolledig zijn, kunnen niet geretourneerd kunnen worden. Items die sporen van make-up, parfum of transpiratie vertonen kunnen ook niet geretourneerd worden.
Garantietermijn
Sprints and Glory hanteert een garantietermijn van 30 kalenderdagen na ontvangst van het item.
Wel zijn er een aantal uitzonderingen waarbij er geen garantie kan gegeven worden:
- Uitzonderlijke slijtage
- Wanneer de goederen sporen vertonen van gedragen te zijn
- Batterijen
- Verkleuring van sieraden
- Water- val of stootslijtage
- Beschadiging door nalatigheid
- Het niet opvolgen van de wasvoorschriften.